Sata-Häme-rastit 2024

Järjestävät seurat: Kyrös-Rasti ja Ikaalisten Nouseva-Voima

Paikkakunnat: Hämeenkyrö, Ikaalinen, Ylöjärvi, Jämijärvi ja Parkano

Lähdöt: Klo 17.30–18.30. Ajanotollisia iltarasteja on vain osalla tapahtumakerroista. Katso kalenterista tarkemmat tapahtumakohtaiset tiedot. Omatoimirastit ovat joka viikko ja ne alkavat ke klo 17.30 ja päättyvät seuraavan viikon ke klo 24.00

Kalenteri: SHR-kalenteri ja nähtävissä myös Rastilippu.fi

Yhteyshenkilöt: Vesa Suonurmi (KyRa) 0400 598 178 ja Tapani Jokela (IkNV) 044 999 7669.

Palautekanava: Voit antaa koko kesän ajan palautetta täällä: https://forms.gle/Zs2CuxoxjAc1XcLT8

Ajanotto: Ajanotollisilla kerroilla Emit-leimausjärjestelmällä, omatoimirasteilla ei ole ajanottoa.

Tulokset: Rastilippu.fi

Osallistumismaksu:

7 € / kerta, kausikortti maksaa 50 € seuran jäseniltä, muilta 80 €

Yksittäisen tapahtuman maksaminen: Käteisellä (vain ajanotollisella kerralla), Rastilippu.fi:n kautta, järjestävän seuran tilille FI10 4503 10400293 00 (IkNV) / FI73 4503 0010 2897 46 (KyRa) (kalenterista näkee järjestävän seuran), ePassilla tai Eazybreak:llä.

Kausikortti:

Kausikortin lunastaminen on erityisen kannattavaa, koska kausikorttilaisille lähetetään karttatiedostot automaattisesti. Kausikortti maksaa seuran jäsenille 50 euroa ja ei-jäsenille 80 euroa. Kausikortti maksetaan seuran tilille: FI10 4503 10400293 00 (IkNV) / FI73 4503 0010 2897 46 (KyRa). Laita viestikenttään nimesi ja teksti: kausikortti 2024. Lähetä sen jälkeen tieto maksustasi sähköpostilla Nouskille: kistaok@gmail.com tai KyRalle: kyra.sihteeri@gmail.com niin lisäämme sinut lähetyslistaan. Tämä on erityisen tärkeää sen vuoksi, että saat molempien seurojen kartat ilman erillistä karttapyyntöä.

Omatoimirastien kartta:

Itse tulostaen:

1. Kartan voi tulostaa maksun yhteydessä Rastilippu.fi:stä

2. Maksettuasi kartan järjestävän seuran tilille tai ePassilla tai Eazybreak:llä, laita sähköpostia osoitteeseen kartat.satahamerastit@gmail.com ja pyydä sieltä haluamasi rata (A-C, erikseen mainituilla tapahtumakerroilla myös D). Saat karttatiedoston tulostettavaksi viimeistään pyyntöäsi seuraavana päivänä, jos laitat pyynnön klo 18.00 mennessä.

Valmiiksi tulostettu kartta:

1. Valmiiksi tulostetun kartan saat tapahtumapaikalla sijaitsevasta postilaatikosta. Se sijaitsee parkki- tai lähtöpaikan läheisyydessä. Postilaatikossa on maksuohjeet ja kartassa järjestävän seuran tilinumero. Pyydämme kirjaamaan tukkimiehen kirjanpidolla postilaatikossa olevaan vihkoon minkä radan suunnistat.

2. Jos otat viimeisiä karttoja, ilmoitathan siitä karttakuoressa näkyvään puhelinnumeroon, jotta tiedämme tuoda lisää karttoja paikalle.

Radat: A = vaikea (5 – 7 km), B = keskivaikea (4 – 5 km), C = helppo (noin 3 km), nuorille erikseen mainitulla kerroilla: TR- tai RR-rata, RV tai D-rata = erittäin helppo (noin 2 km). Kalenterissa kerrotaan tapahtuman ratavaihtoehdot.

TR = siimariin tukeutuva rata,

RR = siimarirata,

RV = siimarille sijoitetut rastit, jotka pitää merkitä karttaan,

Siimari = maastoon vedetty yhtenäinen yleensä valkoinen nauha

Ohjeita Sata-Häme-rasteilla kävijöille:

Tarpeelliset varusteet iltarasteilla: karttamuovi, kompassi ja AJANOTOLLISILLA kerroilla emit-kortti jos haluat itsellesi ajan. Tarvittaessa voit vuokrata / lainata näitä järjestäjiltä. Emit-kortin vuokra on 1 €, KyRan ja Nouskin junioreille lainaus on maksuton.

Opastuksen alkupiste sekä parkkipaikan osoite selviää kalenterista. Kalenterissa on linkki Rastilippupalveluun, josta löydät tapahtuman opastuksen alkupisteen sekä tapahtumapaikan merkittynä karttaan.

Ajanotollisissa tapahtumissa ilmoittaudu aina maalissa toimitsijalle suorituksesi jälkeen, vaikka et olisi kiertänyt koko rataa.

Suomen Suunnistusliiton ohjeet: https://suunnistus.fi/

Yleisimmät karttamerkit ja kielletyt alueet: https://www.suunnistusliitto.fi/harraste/suunnistuksen-alkeet/yleisimmat-karttamerkit/

Rastinmääritteet: Rastinmaaritteet-2018.pdf

päivitetty 25.2.2024